För att handla hos KE Hästsport måste du vara minst 18 år. Om du är under 18 år krävs det tillstånd från målsman innan du beställer.

 

Köp- och leveransvillkor

 

Priser

 

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms.

 

Fraktkostnad

Ordinarie fraktavgift är 79:- på alla beställningar under 1500 kr, om inte annat anges i produktbeskrivningen. Handlar du för över 1500 kr är det fraktfritt!

Leverans

KE Hästsport strävar efter att leverera dina varor så snabbt som möjligt. Leveranstid är normalt 2-10 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vi levererar med Posten, Dhl & Schenker. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktbolaget

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Hämtning hos KE Hästsport

Om du vill kan du hämta dina packade varor direkt hos oss. Då tillkommer givetvis inga avgifter. Du måste kunna legitemera dig vid uthämtandet.

 

Ångerrätt/Reklamation

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Varan måste dock vara i sitt ursprungliga skick och i originalförpackning för att ångerrätten och bytesgarantin ska gälla. Öppet köp gäller ej reavaror nedsatt 30% eller mer. Du står för returporto vilket vi reglerar på ditt Klarna Checkout. Frakt betalas inte tillbaka vid en eventuell retur, om inte annat överrenskommits.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi inom 14 dagar tillbaka det belopp du betalat, minus frakt tur & retur.

 

Förändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel. För dig som kund är det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor, det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi följer svensk konsumentlagstiftning.

 

Betalningsalternativ

 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
 

 

Minimiorder

Minimiorder är 200 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Du måste enligt lag samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. KE Hästsport kommer inte låta någon tredjepart ta del av dina uppgifter utan ditt godkännande. Du har rätt att se de uppgifter som finns sparade om dig. Mer information finner du i sista avsnittet "Behandling av personuppgifter", längst ned på denna sida.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Behandling av personuppgifter

Den 25 maj 2018 införs i Sverige och övriga EU, en ny gemensam lagstiftning som reglerar hur företag får behandla personuppgifter – GDPR (General Data Protection Regulation) 

Du som kund har rätt att få information från KE Hästsport vilka personuppgifter vi har om dig, hur du rättar felaktiga uppgifter och hur du kan be oss sluta använda dina uppgifter. Personuppgifter är uppgifter som kan identifiera dig som fysisk person som t.ex. namn, adress, telefonnummer, e-mailadress, personnummer men även bild och köphistorik.

Vi ser till att dina personuppgifter är skyddade hos oss och att behandlingen följer gällande dataskyddsregler. Vi säljer aldrig dina personuppgifter vidare. 

På KE Hästsport behöver vi dina personuppgifter för att:

- kunna hantera ett köp i butiken eller online och leverera en beställd vara (inklusive avisering om leverans).

- hantera reklamationsärenden.

- erbjuda olika betallösningar, kontrollera din adress mot Klarna, hantera uppgifter om betalningshistorik och

  betalsätt, förhindra eller upptäcka bedrägerier.

- visa relevant produktinformation, kunna skicka erbjudanden eller inbjudningar till event via e-mail.

- kunna kommunicera med dig vid kontakt via kundservice, e-mail och i våra konton i sociala medier.

- kommunicera med deltagare som deltar i tävling, utse vinnare och förmedla vinster, kommunicera före och

  efter event. Administrera marknadsföringsaktiviteter som tävlingar och vinster.

- göra våra tjänster mer användarvänliga, ta fram underlag i syfte att förbättra och utveckla vårt sortiment,

  effektivisera inköp och planering av leveranser.

- ta fram statistik över användningen av våra digitala kanaler och de tekniska plattformar de tillhandahålls på.

Teknisk data såsom IP-adress, unikt enhets-ID, typ a webbläsare och cookieinformation kan samlas in när du använder våra digitala tjänster. Insamlingen sker exempelvis genom att du anger dina personuppgifter i olika formulär på våra digitala kanaler eller dess tjänster, att du kommunicerar med KE Hästsport via sociala medier, anmäler dig till evenemang eller lämnar synpunkter via e-post eller telefon.

Om du deltar i tävlingar och andra marknadsföringsaktiviteter som vi anordnar kan tävlingsbidrag och ytterligare personuppgifter som du väljer att lämna till oss behandlas.

Personuppgifterna kommer att behandlas av oss endast så länge som det behövs för att uppfylla ändamålen med behandlingen eller för att fullgöra KE Hästsports rättsliga skyldigheter. KE Hästsport behandlar dina personuppgifter i enlighet med tillämplig lagstiftning. 

Genom att köpa från KE Hästsport, online eller i butik, godkänner du att vi använder dina personuppgifter.

Vill du att vi tar bort dina personuppgifter är du välkommen att höra av dig.

 

Kontakta oss via e-post, kontakt@kehastsport.se eller via telefon 070 608 63 13 (tis-tors 11 -18, fre 11-16, lörd 10-14, mån stängt) om du har ytterligare frågor.

Besöksadress: 

KE Hästsport

Hästmarksvägen 3B

89138 ÖRNSKÖLDSVIK

 

Drift & produktion:  Wikinggruppen
9smIK0" />